Практична робота №6

Практична робота №6
Становлення європейського парламентаризму. Білль про права
Мета: ознайомити учнів із причинами, основними етапами й результатами   революції;  удосконалювати   вміння учнів давати розгорнуту характеристику історичних діячів, визначати їхнє місце та роль в історичному про­цесі, складати узагальнюючі таблиці; розвивати уміння аналізувати історичні документи; формувати переконаність утому, що парламентські методи боротьби за перебудову суспільства більш прийнятні, ніж революційні; формувати історичний підхід учнів до оцінки подій.
Основні терміни і поняття: «довгий парламент», революція, кавалери, «крути голові», протекторат, партія двору (торі), «партія парламенту» (віги), конституційна монархія, дигери, «Славна революція», «Білль про права»,
Тип уроку: практична робота
Очікувані результати:
після цього уроку учні зможуть:
називати дату та основні події Англійської революції та імена видатних представників цього періоду;
пояснювати поняття:  «революція»,  «Довгий  парламент», «протекторат»;
показувати на карті місця основних подій Англійської революції;
висловлювати судження щодо значення «Білля про права» в розвитку парламентаризму.
Обладнання: комп'ютер або ноутбук, мультимедійний проектор та екран (мультимедійний комплекс), підручник, ілюстра­тивний матеріал, карта, атлас.
Міжпредметні зв’язки: інформатика.
ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань.
Бесіда на повторення
-     У яких країнах у XVI ст. зароджувалися нові економічні відносини?
-    Які факти свідчили про зародження капіталістичних відносин в Англії?
-   Чому в XVI ст. в Англії з'явився вислів «вівці пожирають людей»?
-    У чому полягає головна відмінність «нового дворянства» ?
ІІ. Мотивація діяльності учнів
ІІІ.Сприйняття і усвідомлення навчального матеріалу
ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ .
1.     Робота в зошиті .
За розповіддю вчителя заповнити таблицю «Англія напередодні революції»
Явища характерні для буржуазного ладу
Явища характерні для феодалізму



1.      Робота з підручником( ст. 106)
-         Визначити основні напрямки діяльності «Довгого парламенту»
2.     Заповнити схему «Два табори Англійської революції»


3.     Робота із схемою «Шлях від абсолютизму до парламентської монархії в Англії»

 

 Охарактеризуйте шлях Англії до парламентської монархії.
4.     Робота з документом
Ознайомитись із фрагментом історичного документа й дати повідь на запитання.
4. Що збирання коштів на користь... короля без згоди парламенту незаконне. 6. Що набір або утримання постійного війська ... у мирний час інакше, як за згодою парламенту, поза законом. 7. Що піддані протестантського віросповідання можуть носити зброю. 8. Що вибори в члени парламенту повинні бути вільними. 9. Що свобода слова, дебатів та актів у парламенті не повинна зазнавати утисків... 13. Що для припинення будь-яких зловживань і для покращення, зміцнення та охорони законів парламент повинен скликатися досить часто»
Запитання
1)   У яких питаннях влада короля обмежувалася згідно з «Біллем про права»?
2)   Які громадянські свободи проголошувалися «Біллем про права»?

               Із «Білля про права» (Англія, 1689 р.)
      ...Унаслідок цього зазначені духовні і світські лорди й общини, я к і зараз зібрались в силу відповідних грамот і виборів, у якості повного і вільного представництва цього народу... заявляють для відновлення й утвердження своїх давніх прав і вольностей.           Що удавана влада призупиняти закони чи виконання законів королівським повелінням, без згоди на те Парламенту, є незаконною... Що стягнення зборів на користь чи в розпорядження Корони, на підставі удаваної прерогативи, без згоди Парламенту... є незаконним. Що звернення з петиціями до Короля є правом підданих і всяке затримання або переслідування за такі петиції є незаконним.
         Що набір чи утримання постійної армії на теренах Королівства в мирний час без згоди Парламенту суперечать закону... Що обрання членів Парламенту повинне бути вільним. Що свобода слова, суджень, пактів у Парламенті не повинні бути утиснені чи піддані розгляду в якомусь суді або місці, окрім самого Парламенту...
          І що для попередження всіляких зловживань і для покращення, посилення й охорони законів Парламент повинен скликатись достатньо часто...
Запитання:
-         Результатом яких історичних подій стала поява «Біллю про права» в Англії?
-         Яка форма правління утверджувалась в Англії з прийняттям цього документа?
-         Як ви вважаєте, чому порядок правління, установлений у кінці XVII ст. зберігся й до сьогодні?
-          
IV. Узагальнення і систематизація знань
Варіант 1
Робота з комп’ютером. Тестування в програмі  MyTest
Варіант 2
Історичний футбол
- Переворот у житті людей, що приводить до зміни одного ладу іншим, називається ... (термін).
-    Перша буржуазна революція відбулася в ... (країна).
-   Велике підприємство, де в основному застосовується ручна праця та існує поділ праці, називається ... (назва).
-   Збройна боротьба за державну владу між різними прошарками суспільства в середині країни — це ... (термін).
-   Потребуючи фінансової підтримки для війни із Шотландією, Карл І скликав у 1640р. парламент. Цей парламент засідав майже 13 років і був прозваний ... (назва).
-   Армію парламенту в громадянській війні, що почалася, очолив ... (ім'я, прізвище).
-   Вирішальний бій між арміями короля й парламенту відбувся при Нейзбі в ... (рік).
- «Білль про права» прийнято в ... (рік).
Варіант 3.
Проблемне питання:
- Чи можна вважати події 1688 – 1689 рр. революцією? Чому?
Варіант 4.
Метод «Якби…»
Уявіть що англійцям у свій час не вдалося перемогти в революції. Як на вашу думку, в якій країні відбулася аналогічна революція? Чи змогла б вона закріпити принципи парламентаризму? Чому?
V. Оцінювання
Заповнення листа самооцінки
Вид діяльності
Індивідуальна
робота
Робота в  групах
Самостійна робота
Всього:
Корегуюча
оцінка  вчителя
Кількість балів





        
Від 1 до 4 балів по кожному виду роботи.
VІ. Домашнє завдання :
* Повторити тему.
* З додаткових джерел знайдіть інформацію: про парламентаризм.



Використані джерела:
-         Бірюльов І. М. Всесвітня історія. Нові часи (XVI — кінець XVIII ст.): Підруч. для 8-го кл. серед, пік. — К.: Генеза, 1999. — 200 с.

-         Морозова Н.М., Михайлів Т.В. Всесвітня історія. Готові дидактичні набори. 8 клас. – Х.: Вид. група «Основа,2008.

Немає коментарів:

Дописати коментар