Практична робота №4

Практична робота №4
Світ очима католика, православного, протестанта. Нове у способі життя, ціннісних орієнтирах та нормах в епоху Відродження і Реформації
Мета: вдосконалювати  вміння  працювати самостійно, визначати причини появи нових релігійних течій виховувати культуру спілкування
Тип уроку: практичне заняття.
Міжпредметні зв’язки: інформатика
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
 показувати на карті основні західноєвропейські держави, регіони поширення католицької й протестантських церков;
 пояснювати і застосовувати поняття: «Реформація», «Контрреформація», «протестантизм», «кальвінізм»;
 описувати перебіг подій Реформації у Європі;
 визначати характерні ознаки реформаційних учень, Контрреформації;
характеризувати діяльність видатних діячів Х\/І-Х\/ІІ ст., причини та сутність Реформації, контрреформаційні заходи католицької церкви, процесів Реформації та Контрреформації на політичний, соціальний та культурний розвиток європейських країн;
 висловлювати судження щодо гуманістичних цінностей Нового часу та їхнього впливу на подальший розвиток європейського суспільства.
Тип уроку: практичне  заняття
Обладнання: комп'ютер або ноутбук, мультимедійний проектор та екран (мультимедійний комплекс), підручник, атлас, настінна карта, ілюстративний матеріал
Епіграф:
«Людина спасається лише своєю вірою»
М. Лютер
.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний  момент
Повідомлення теми та завдань уроку.
II. Актуалізація опорних знань учнів
Робота з епіграфом
Вчитель.
- Запишіть до зошитів слова відомого німецького діяча  М. Лютер, які я пропоную як епіграф до сьогоднішнього уроку.
- Як, на вашу думку, слід розуміти слова епіграфу?
Бесіда:
-         Чому християнська церква була зацікавлена у збереженні існуючих порядків?
-         Хто такі єретики? Проти чого вони виступали? Як церква боролася проти єретиків?
-         У яких країнах в ХV ст.. відбувалися процеси  централізації держави?
-         Що таке абсолютна монархія?
-         Як називався рух за посилення впливу церкви та її захист від втручання світських феодалів?
-         Пригадайте значення вислову «шлях до Каносси».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
 ІV. Сприйняття і усвідомлення навчального матеріалу
ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ .
1.Робота в зошиті.
/ записати тему уроку/
1.     Робота з історичним документом
Із памфлету Ульріха фон Гуттена «Вадиск, або Римська тріада»
         Трьома речами підкорює собі Рим усе: насиллям, хитрістю й лицемірством. Три речі винайдено, щоб вичавлювати золото з чужих країн: торгівля індульгенціями, вигадана війна з турками і влада папських легатів у варварських землях. Трьома речами постійно опікуються в Римі, хоча ніколи не доводять ї'х до кінця: спасінням душ, реставрацією храмів, що розвалилися, і турецькими походами. Про три речі не можна казати правду: про Папу, про індульгенцію і про безбожжя. Три речі знехотя роблять у Римі: дотримуються слова, допомагають іншому і поступаються дорогою... Трьох речей бажає кожен у Римі: коротких молитов, доброго золота, життя, сповненого насолоди. Три речі складають рису, що вирізняє Рим: Папа, старі споруди і користолюбство...
Запитання:
-  Проти кого спрямовано памфлет Ульріха фон Гуттена?  
- Які його основні ідеї?
3. Робота з поняттями
Реформація – це рух за реформування католицької церкви.
4.Перегляд відеофільму.
Запитання:
- Чому розпочався рух за реформування церкви?
- Які категорії населення його підтримали?
5.Робота із схемою «Суть учення М. Лютера





6.Робота з таблицею

Католицька церква, впливаючи на владу країн, претендувала на першочергову роль в управлінні держави і прагнула зберегти старі феодальні відносини, чинила опір формуванню капіталістичних відносин. Духовенство вело аморальний спосіб життя Це призвело до зростання антицерковних виступів у суспільстві.
Причини Реформації

Початок Реформації

Протестантизм

Течії
Англіканство
Лютеранство
Кальвінізм
Баптизм
інші
1.     Робота з історичним документом
Із листа І. Лойоли до імператора Карла V
Для боротьби зі злом, що поширюється і лютує в Німеччині,необхідно перш за все віддати перевагу такому засобу, як університети,які служать  прикладом релігійного життя, цілісності католицького вчення і приводять учнів  до добра...
Запитання:
-         До чого автор листа закликав імператора?
-         Які можливості  для боротьби з поширенням Реформації, на вашу думку, могли дати католицькій церкві освітні заклади?
2.     Квест
 Робота в парах
Кожна група досліджує розвиток релігійних поглядів  своєму напрямку користуючись Вікіпедією і створює презентацію свого дослідження .
- «православні»

- «протестанти»
- «кальвіністи»
- «лютерани»
- «контрреформатори»
V. Узагальнення набутих знань
1.      Презентація роботи груп.
2.      Бесіда:
–  Яке виникла назва «протестанти»?
-         Чим устрій кальвіністської церкви відрізнявся від католицької?
-         Яку роль у боротьбі з поширенням реформаційних ідей відіграв Орден єзуїтів?
VІ. Оцінювання
VII. Домашнє завдання :
* Знайти додаткову інформацію про Орден єзуїтів. 
* Підготувати кросворд.

Джерела:

-          https://youtu.be/LEHDlqdI99A

2 коментарі: